
KRS-One
KRS-One, vlastním jménem Lawrence Parker, je americký rapper narozený 20. srpna 1965 v Brooklynu, New York City. Profesně je znám pod jmény KRS-One (zkratka pro "Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone") a Teacha. Svou kariéru odstartoval v hip-hopové skupině Boogie Down Productions, kterou v polovině 80. let založil s DJem Scottem La Rockem. Skupina se rychle proslavila díky debutovému albu Criminal Minded, které se stalo průlomovým kouskem v historii hip-hopu. Po tragické smrti La Rocka v roce 1987 však KRS-One pokračoval v projektu, který se více zaměřil na politická a sociální témata.
Během své kariéry je KRS-One známý nejen pro své hudební úspěchy, ale i pro své aktivní zapojení v politických a sociálních hnutích. Po smrti La Rocka inicioval hnutí "Stop the Violence Movement", které mělo za cíl bojovat proti násilí v černošských a hip-hopových komunitách. Taktéž je veganem a jeho názory na život bez masa promítl do svých písní, jako je například Beef. Jeho vliv na hip-hop je nepopiratelný, a to nejen díky jeho hudbě, ale i jeho snaze o zachování a rozvoj hip-hopové kultury prostřednictvím projektů jako Temple of Hip Hop.
Po pěti albech vydaných pod hlavičkou Boogie Down Productions se KRS-One rozhodl vydat na sólovou dráhu. Jeho první sólové album Return of the Boom Bap vyšlo v roce 1993 a spolupracovali na něm významní producenti jako DJ Premier a Kid Capri. KRS-One se stal známým pro své hity jako Sound of da Police a My Philosophy, které odrážejí jeho kritický pohled na společnost a policejní brutalitu. Jeho hudba se často zabývá tématy jako je vzdělání, spravedlnost a sociální změna.
Jedním z jeho nejvýraznějších počinů je spolupráce s hip-hopovým veteránem Marley Marlem na albu Hip Hop Lives z roku 2007, které bylo vnímáno jako odpověď na tvrzení, že hip-hop je mrtvý. KRS-One je nejen respektovaným umělcem, ale i významnou osobností, která se snaží o udržení hip-hopové kultury a jejího významu ve společnosti. Jeho kariéra je důkazem jeho oddanosti hudbě a snahy o pozitivní změny jak v rámci hip-hopu, tak i ve společnosti jako celku.