
Canibus
Canibus, vlastním jménem Germaine Williams, je jamajsko-americký rapper narozený 9. prosince 1974 v Kingstonu na Jamajce. Je známý především svými freestylovými schopnostmi, které mu pomohly získat pozornost v hudebním průmyslu. Po uzavření smlouvy s Universal Records vydal v roce 1998 své debutové studiové album Can-I-Bus. Od té doby vydal celkem 13 sólových studiových alb a spolupracoval na několika projektech s dalšími rappery jako člen skupin Four Horsemen, Refugee Camp All-Stars, Sharpshooterz, Cloak N Dagga, the Undergods a jako polovina dua T.H.E.M.
Canibus se stal středem pozornosti také díky svým kontroverzním a sociálně uvědomělým textům, které se často zabývají tématy jako korupce v americké vládě, AIDS a násilí v moderní Americe. Jeho debutové album obsahovalo úspěšný singl Second Round K.O., produkovaný Wyclefem Jeanem, a tento singl se stal součástí jeho slavného sporu s LL Cool J. Spor vznikl poté, co Canibus nahrál verš na LL Cool J-ovu skladbu 4,3,2,1, který LL Cool J interpretoval jako urážku.
V roce 2003 byl Canibus terčem diss tracku od Eminema s názvem Can-I-Bitch, což byla slovní hříčka na jeho debutové album Can-I-Bus. V roce 2007 vydal album For Whom the Beat Tolls, které obsahovalo skladbu Poet Laureate Infinity, známou pro svou jedinečnou strukturu 1 000 veršů rozložených do pěti kanálů, což umožňuje různé mixování při každém poslechu.
V roce 2012 se Canibus účastnil rap battle pro King of the Dot, kde se stal známým tím, že během třetího kola vytáhl poznámkový blok a četl z něj své texty, což vedlo k jeho porážce. Navzdory tomuto incidentu zůstává významnou postavou v hip-hopové komunitě. Jeho kariéra zahrnuje také službu v armádě Spojených států, kam vstoupil v roce 2002, aby si odpočinul od hudby a našel novou životní definici.
Canibus byl oceněn za své lyrické schopnosti a umístil se na 32. místě v seznamu "Top 50 MCs of Our Time (1987–2007)" webu About.com a na 44. místě v seznamu "Top 50 Lyricists of All Time" magazínu The Source v roce 2012. Jeho kariéra je příkladem neustálého hledání nových cest a výzev v hudebním průmyslu.