Písničky Akordy

  • Písničky s akordy
  • Diskografie
  • Akordy na kytaru
    • všechny akordy
    • C
    • Cis Des
    • D
    • Dis Es
    • E
    • F
    • Fis Ges
    • G
    • Gis As
    • A
    • B Ais
    • H
  • Zpěvníky
    • TOP30 zpěvníků
    • pracovní zpěvník
  •  Přihlášení

Přihlášení  / Registrace

  • Vytvořit účet
  • Zapomenuté jméno?
  • Zapomenuté heslo?

Jednoduše na jeden klik - pohodlné příhlášení přes:

Přihlásit přes Facebook
Přihlásit přes Google

Can - diskografie

  • studio14
  • kompilace2

studio

  • The Lost Tapes - album

    The Lost Tapes

  • Sacrilege - album

    Sacrilege

  • Anthology - album

    Anthology

  • Rite Time - album

    Rite Time

  • Delay 1968 - album

    Delay 1968

  • Out of Reach - album

    Out of Reach

  • Saw Delight - album

    Saw Delight

  • Flow Motion - album

    Flow Motion

  • Landed - album

    Landed

  • Future Days - album

    Future Days

  • Ege Bamyasi - album

    Ege Bamyasi

  • Tago Mago - album

    Tago Mago

  • Soundtracks - album

    Soundtracks

  • Monster Movie - album

    Monster Movie

kompilace

  • The Singles - album

    The Singles

  • Can - album

    Can

Can

Can

Can byla německá experimentální rocková kapela, která se zformovala v roce 1968 v Kolíně nad Rýnem. Zakládajícími členy byli Holger Czukay (baskytara, střih pásků), Irmin Schmidt (klávesy), Michael Karoli (kytara) a Jaki Liebezeit (bicí). Kapela se proslavila jako průkopníci německé krautrockové scény a během svého působení spolupracovala s několika vokalisty, včetně Američana Malcolma Mooneyho a Japonce Dama Suzukiho. Jejich hudba byla směsicí psychedelického rocku, space rocku, funku, samby a musique concrète.

V 70. letech Can vydali svá nejuznávanější díla, včetně alb jako Tago Mago (1971), Ege Bamyasi (1972) a Future Days (1973). Tato alba byla charakteristická svým improvizačním stylem a inovativním přístupem k hudbě. Píseň "Spoon" z alba Ege Bamyasi se stala jejich komerčně úspěšným singlem, který dosáhl šestého místa v německé hitparádě. Dalším úspěšným singlem byla "I Want More" z roku 1976, která se probojovala do britských hitparád.

Po odchodu Dama Suzukiho v roce 1973, Can pokračovali v experimentování s hudebními styly a začali se více zaměřovat na ambientní hudbu. V roce 1975 podepsali smlouvu s Virgin Records ve Velké Británii a EMI/Harvest v Západním Německu, což vedlo k dalšímu posunu ve zvuku kapely. I přes změny v sestavě a zvuku zůstala kapela věrná své improvizační metodě tvorby hudby, kterou sami označovali jako "instantní kompozice".

Po rozpadu v roce 1979 se členové Can věnovali různým hudebním projektům, často jako studioví hudebníci pro jiné umělce. V roce 1986 se kapela krátce znovu spojila s Mooneym k nahrání alba Rite Time. Kapela byla později předmětem mnoha kompilací, živých alb a jejich práce ovlivnila mnoho hudebníků a žánrů, včetně rocku, post-punku, indie rocku a ambientní hudby.

Díky svému inovativnímu stylu a přístupu k hudbě Can zanechali významný otisk na hudební scéně a jejich vliv je patrný i v současné době. Kapely jako Radiohead, The Jesus and Mary Chain a mnoho dalších uvedly Can jako významný vliv na jejich tvorbu. Navzdory tomu, že nebyli tak komerčně úspěšní jako jiné kapely své doby, jejich experimentální přístup a odvaha posouvat hranice hudby jim zajistily trvalé místo v historii rockové hudby.


Zpět na začátek

© 2007 - 2025 Vlastimil Vašek, design: Frendo s.r.o. · Pisnicky-Akordy na FB · kontakt · Nastavení soukromí ·