G G/F# Emi 1. Jaro už to rozjelo a na řece je veselo,Ami D G C D na vodě dělají se kola,G G/F# Emi v tůni proti dubině šupina na šupině,Ami D G začíná velká rybí škola,H7 Emi7 A7 D už vidím pana učitele: kapřisko jako malé tele,G G/F# Emi pomalu k lesu pluje, dneska se nesupluje,Ami D G C D G C D G dneska to odučíme celé. 2. Povídá: vyzkoušíme třetí C - karasy a plotice, a pak se vrhnem na sekavce, že nejsem lhostejný, mrknu se i na cejny, jestli se doučili dravce, taková vydra nebo štika udělá z ryby nebožtíka, být kapr, to je věda, kdo si teď bacha nedá, ten ať si potom nenaříká. 3. Tahle škola ve vodě zdá se býti v pohodě, ryby v ní sedí, i když plují, jenom jelci, jeseni vzdělání si necení, ocasem líně pošťuchují, učitel začíná se mračit: tak už by snad mohlo stačit, už žádné dohady a seřaďte se do řady, poplujem pod rybáře svačit. 4. Ještě pár zatáček, a tam už sedí Dvořáček, přinesl čtyři kila hrachu, mládeži, bacha tu, až půjde zpátky na chatu, dáme si hrachu beze strachu, a kdo má chutě na bramboru, popluje se mnou pod Gregoru, jako šle napnutý čumí jenom na pruty, mějte se před ním na pozoru. 5. Kdo z vás mi nevěří, ať posadí se pod keři, rozhodí chleba po hladině, v létě či na jaře ryby hledaj' rybáře a dělají to kvůli psině, svině, že ryba němá je a plachá, kdo tohle tvrdí, pustě tlachá, až jednu chytíte, zeptejte se, zjistíte, že ve škole nedávala bacha,Ami D G C D G C D G D G že prostě ve škole nedávala bacha.